ponnyelit

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 23:10

Som ni kanske sätt på facebook har vi försökt att slå vårat rekord i öäsare men det funkar nog tyvärr inte idag. Kanske imorgon vem vet vem vet. Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och sova väldigt trött.


 

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 22:28

Kajsa och Cassandra jag älskar er så mycket. Just nu fick jag en känsla av när vi var vi tre i husvgnen, vi 3 i stallet och vi 3 tillsammans. Den tiden var underbar. Den tiden kommer jag sent glömma när det bar var vi 3 tillsammans med våra otroligt gryma ponnyer. Bara så ni vet så älskar jag er så mycket som bara går. En speciel sak till dig Cassandra är att jag saknar dig så enormt mycket som bara går! Men jag har bestämmet en sak på höst lovet ska jag TRÄFFA dig min sötnos!!


  UNDERBARA ! <3



 

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 21:41

OMG vad jag älskar min ponny. kom på det nu när jag fick se bilderna när vi hoppade 1,30 cm i sommras. Shit han är underbra och bäst. Kommer aldrig kunna skiljas från min underbara  prins!!  

1,10 eller 1,20 cm

                   Vet inte rikyigt vilken som är 1,30 cm 2 av dem är det det syn jag lovar!! Han hoppar som en kanon. Första gången rev han sen klarde vi det fatta hur glad man är då!!!!!!!!!  



    


Av ponnyelit - 21 oktober 2011 21:30

Hej godingar!

förlåt för min dåliga uppgradering från min del. inte meningen. har varit så sjukt mycket i skoan det är sinnes. vet inte vart man ska ta vägen 2 av dom största och svåraste proven ( enligt lärarna vi var proven i ) är dom svåraste, inlämningsskiter hela tiden o.s.v blää-.- förlåt för mitt ordval .

hoppas alla har det bra och allt rullar på.

här trallar det på som vanliggt är jätteglad sen igår för jag ska få en IPHONE PÅ TORSDAG :DDDDD längtar massor!

kan ju säga att en tegelsten till telefon aldrig vill dö så får man låssas som det (a)

men nu blir det ssängen för imorn är det upp tidigt och till ponnyallsvenskans final och hoppas på bra resultat!

 

en bild jag ska göra iphone skal uttav!


pusspuss! <3

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 21:24

Här kommer lite bilder fårn höjdhoppet från ridlägret jag , cassandra , ella , bianca och cornelia hade !

hoppade 1.20 barbacka . fury är 20 år . han är grym !          1.20 här .


Kajsa ! ;)

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 21:11

   Så nu har jag tiden att göra allt jag lovat. Som sagt i onsdags hade jag hoppträning. Det gick konon.- vi hoppade inte så högt men jag hoppade inte så högt för att nisse tycker inte om att hoppa just nu så då hoppar vi lågt så det blir jul igen. vi hoppade en 3 kombination eller inte kombnation men det var 3 hinder på rak med 5-6 galoppsprång imellan. det gick jätte bra sen var det några omhoppnings svängar det gick också jätte bra. så jag fick inga stopp eller rivningar. mycket nöjd var jag fast det var lite lågt. Sen i torsdags så red jag ut lite själv barbacka för kajsa dissa mig som jag sa då. Något som jag hade glömt av var att hästarna skulle vaccineras den dagen. Så ridningen gick väligt fort. Jag red då i ca 40-50 min. Mendet var skönt att komma ut lite grann.  Vår vetrinär heter Helena och hon är grymt bra. Mamma och pappa känner dem så att det är jätte bra. Men nisse vaccinerades och fick b-vitamin spruta och sen kollade vi tänderna på honom och tänkte att vi skulle kanske raspa dem. men nej nej dem var hur fina som hellst inga vassa kanter eller något så det behövdes inte raspas. Sen vaccinerades Ferrano också det gick fin fint båda hästarna var jätte duktiga. Ferrano fick också b-vitamin. Sen kollade vi hans tänder och han hade lite vassa tänder så vi raspade honom. Först gav vi honom lugnade och han typ somnade men han stog upp. Så man kunde göra allt med honom just då. Haha sööta häst. Sen raspa vi och det gick jätte bra jag fick hålla han huvud rakt och uppåt. Det gick mycket bra!! När vi var klara med det var allt klart!! Så Helena åkte hem och jag gick in. Så det var väl nästan allt jag hade lovat att berätta. Om det är något ni undrar om lägg en kommentar tack!! ;)


Här är när jag red hem det är ingen bra kvalitet på bilderna för dem är tagna med mobil kamera! Bilder från igår när jag red ut!! :)

   

Underbara ställe!!


  

Hit kom jag när jag red in på en stig! Det  var underbart där!! :)




   

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 20:05

Tänkte att jag skulle blogga lite om min B-ponny Hugo Boss .

Hugo är en fatastisk häst att äga , han är så söt ena dagen så kan han hoppa 1.30

cm han har sjuk hoppteknik . och den andra kan han vara en lite bus ponny som springer runt i skogen som ett troll .. jag har hoppat 1.30 på han . Bianca har hoppat 1.25 på han och cornelia 1.20 & felicia 1.25 . han är grym !

det enda problemet är att han inte går att lastas annars så hade han nog varit ute på mvs a tävlingar varje helg . tycker det är så synd att han har förstört sin karier bara på att åka transport . visst han går in men sen är man åker så får han panik .. han gillar nog inte när det vibbrerar undet hovarna . hugo skulle lika gärna passa som en dressyrponny . han är väldigt flytt bar när han känner för det . han är ju ett gotlandssruss . dom gör som dom själva tycker , Hugo är nog den smaratste hästen jag någon sin har träffat han tänker alltid steget före mig , så när jag kommer till den saken så har han kommit på vad han ska göra . tycker det är väldigt coolt måste jag säga !

Hugo är 13 år och jag har ägt han sen jag var 7 år (6 år) han är en maxad b-ponny och han är grövre i modelen . han har en sjärna på bläs . han är en underbar personlig het , jag och han har haft det lite jobbigt nu för tiden . vi har bråkat väldigt mycket , när jag köpte fury för 3 ½ år sen . så har jag lakt mer tid på Fury och då har Hugo måt dåligt över det . så för ett halv år sen så märkte jag det och nu när jag försöker lägga lika mycket tid på båda så har det upståt kärlek blad mig och Hugo . tror inte att jag har så mycket mer att skriva om denna underbara ponnyn . hoppas ni fatar mina tankar !

  dena bilden var jag med i årets häst föra året !

vi låg på ettaplats i två månader . vi kom på 12 plats i årets häst och det var typ med 2000 tusen ! den är jätte fin den bilden !

            

som ni ser så kan hugo stegra på komando ! ;)

 

Kajsa :)

Av ponnyelit - 21 oktober 2011 19:36

Någon som skulle vilja hjälpa mig !


Det angår om D-ponny .

jag har hittat min D-ponny jag vill ha . har inte provridit henne en . jag och bianca ska åka ner till kalmar över en helg och provrida runt 8-10 ponnyer ! men jag skulle vilja ha lite mer att välj blad !


Har du nån D-ponny som du ska sälja ?

Har du nån nära som ska sälja sin ?


Här har jag lite krav !


1. inte äldre än 1998 inte yngre än 2003 .

2. inte läggre än 1.44 .

3. inte kosta mer än 70.000 kr

4. har gåt LB dressyr och hoppning .

5. inte längre bort än 4 timmar (jag bor i lidköping)

6. ingen problem ponnny .

7.ingen som har varit skaddad .

8. lätt att hanter med skoning,klippning,lastning osv ..

9.jag vill inte ha en vit häst , har haft en i tre år nu ... borsta borsta borsta

10. ingen hingst tack !


Länka till mig om hu har hittat en !

  mamma och pappa brölopp . 2007 !


Kajsa ! ;)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni vi ska ha en frågestund snart igen??
 Ja
 Vet inte
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards