ponnyelit

Alla inlägg under augusti 2011

Av ponnyelit - 19 augusti 2011 22:05

Igår va jag på Liseberg med kusinerna. Dom som var där var Tina med sina barn Rasmuc och Hannes som är 9 och 8 år. Sen var min andra kusin Ebba med som är 15 år och min andra kusin som är 10 år. Sen var det jag, mamma och Kellie. Jätte roligt. Det första vi åkte var barn saker med Kellie. Sen åkte vi Liseberg banan. Sen åkte vi dom andra sakerna. Sen gick vi upp till AtmosFear. När vi var där så stog det att den var trasig och det stog en som jobbade där och vi frågade om den skulle bli klar idag. Hon sa att den snart skulle vara klar. Så vi gick och köpte glass medans vi väntade sen när vi var klara var den också klar. Det var jag, Ebba, Rasmus och Tina som skulle åka den. Ebba hade åkt den förut så hon var inte så rädd men jag och Rasmus var ganska rädda men när vi koom fram och vi hade stt oss så var det inte så farligt. Men när vi började åka blev jag bara mer och mer rädd. När vi var där uppe tänkte jag bara nu släpper dom nu släpper dom. Sen han jag inte ens blinck för en vi var nere. När jag kom ner så typ hoppade jag runt som en galning så glad blev jag av AtmosFear. Sen åkte vi den igen men då var det jag, Ebba, mamma, Rasmus och Filippa. Filippa hade aldrig åkt balder eller något sånt så hon var jätte rädd men när vi satt oss i den så var hon lugn. Så det gick jätte bra. När vi kom ner den gången var Filippa ganska rädd men inte jätte men därimot min mamma var jätte rädd. Sen åkte vi lite annat. Sen var den roliga dagen slut. Vi kom ditt kl !3:00 och åkte hem kl 23:00. 10 timmar på Liseberg då är man trött så Kellie somnade efter 1 min i bilen. Resten somnade efter en litn stund. 


Idag har det regnat hela dagen. Så nu på kvällen så var det bättre och jag och mina kusiner från GBG åkte in till stan och kollade på September. Skit kul var det.



  Jag och Filippa för några år sedan.  
   Filippa och Kellie för typ 3-4 år sedan.  
   Jag för jätte länge sedan.
   Jag och Kellie.


Tjing Tjing Bianca   

Av ponnyelit - 19 augusti 2011 18:24

Här kommer en bild på min älskade B-ponny . Hugo Boss .

Världens finaste , Världens bästa han är underbar !  



    

Tack och Hej Kajsa   

Av ponnyelit - 17 augusti 2011 19:34

Dagen idag har varit underbar eller inte!!!

Imorse vaknade jag och Kajsa vid 9 tiden. Sen kollade vi på tv sen en underbar frukost som Kajsas mamma hade gjort. Sen målade vi naglarna med graffiti nagellack. Skit snyggt blev det!!! Efter det så åkte vi hem till mig och skulle rida. Men först så kollade vi facebook lite sen började vi städa rummet sen gjorde vi lite annat!!! Haha   Sen gick vi ut och red vi red en ute tur till stallet!! Jätte mysigt!! 

Sen åkte Kajsa hem och nu har jag tråkigt!!!
     

Tjing Tjing Bianca    
 

Av ponnyelit - 17 augusti 2011 14:57

snart ska jag rida Ferrano . ska rida han på åkrar och galoppera och skritta . får inte trava han har ju lite ont i sina ben så det är bäst och skritta och loppa som jag och Bianca kallar det :P humor kallas det .   Ferrano och Kajsa!  


Tack och Hej Kajsa    

Av ponnyelit - 16 augusti 2011 16:55

Nu ska jag och Bianca rida . Ferrano och Nisse . ska ta en gansa lång tur . kommer väll ha ont i rumpan när vi kommer hem . ska ju rida mina hästar så jag kommer inte kunna gå efter det . :P 


 

Tack och Hej Kajsa   

Av ponnyelit - 16 augusti 2011 14:45

Här kommer nåra bilder hur jag bor . mitt stall är inte klart än , så mobba det inte . padock kommer . lösdriften kommer blir störe och mycket mer . osv


                                  Tack och Hej Kajsa   

Av ponnyelit - 16 augusti 2011 12:05

Sista helgen i Juli var jag i Vetlanda och tävlade nf sm. Vi åkte på torsdagen den 28 och kom hem söndagen den 31.

Fredagen:
På fredagen så var det bara cleraonder. Då hoppade jag 90 & 95. I 90 fick jag 4 fel då han rev ett hinder. Jag tror det var för att det var på gräs och det regnade så underlagget släppte ibland och då blev han osäker för han ville inte riktigt gå fram på banan och hoppade inte som han brukade. På fram hoppningen var han jätte duktig och när vi kom in på banan blev han konstig. Sen i 95 blev jag felfri. Den kvällen på hotellet så var det så varmt så man nästan dog så jag och Kajsa uppnade fönstert och där ute hållde massa ungdomar på och lekte coola. Dom skrek och körde runt med sina bilar så den natten fick vi inte mycket sömn. 

Lördagen:
På lördagen var det dressyr och leda för hand. Först tävlade jag LB:1 och det känndes okej men inte jätte bra. Där fick jag 61 % tror jag. Inte så bra men det var en väldigt petig dommare. Nisse blir alltid väldigt trög på banan.

Sen lite senare skulle jag leda Nisse för hand. I skritten fick han ganska bra poäng men sen när jag skulle trava med honom ville han inte. Det visde sig att han var jätte kissenödigt. Så så fort vi kom utanför banan så kissade han. Så hans slutliga resultat blev 36 poäng. Direkt efter var det dags för LA:4. Den körde jag bara för att vara med i själva LA championatet. När mamma säger att det är jag som är nästa så säger dom som ropar in ett annat namn. Mamma ber pappa att springa bort och kolla vilken bana jag skulle rida på. Sen kommer pappa springande och säger att vi är på fel bana. I fullfart springer vi bort till den banan jag skulle tävla på. Det var min tur direkt så det var bara att köra. Jag var jätte stressad och det märkte Nisse. Så han blev jätte spänd. Han blev jätte trög. I början gick det bra men sen när jag kom till galoppen så gick det knappt. I en 10 m volt så brött han av till trav och då hade jag lust att mörda honom för att jag hade så mycket sänkel så att bena nästan gick av men det skett han i. Sen när det var förvändgalopp så gjorde han ett sånt fint galoppombyte. När han inte skulle det. Sen resten av banan grät jag. Sen när jag kom ut var jag jätte ledsen och arg. Men det gick över sen. Jag ville bara ha över 50 procent och det fick jag. Jag fick 52 %. Men jag är jätte nöjd för att jag gjorde det. Sen hem till hotellet och sova.  


Söndagen:
På söndagen så var det hoppning. Jag tävlade LB och LA. I LB så var det en A/0 A/0. Nisse var jätte trött efter alla jobbiga nätter i stallet. Men vi tog oss till omhoppning där vi kom till näst sista hindret då han gör en tvärr nit. Sen styrde vi på igen och då gick det bra. Ingen olacering där men GRATTIS till Amanda och Onyx till en andra plats. Sen i La var det en A:1. Då var Nisse jätttttttttte trött. Men i grunden så gör vi felfritt. Sen i om hoppningen är Nisse nästan död så trött är han. Och vissa hinder var nästan fullt toppade. Första hindret gick bra andra också sen kom vi till en oxer som var toppade och där blev det ett stopp. Sen kom vi över det sen till en komination och det gick bra sen till en oxer som han inte hoppat förut och där blev det också ett stopp sen kom vi över det sen sista hindret gick bra. Slutade med 8 fel på hinder och 4 tidsfel. Ingen placering där heller det var bara en som gick felfritt i omhoppningen. Jag var också med i LA kominationen med där tänkte vi att där går det vell inte så bra. Men vi gick och frågade. Dom sa att det är bara en d-ponny med, en b-ponny med och en c-ponny så alla blir så alla ska in på prisutdelning. Så då var det bara jag som var med bland c-ponnyerna. Så då blev jag och Nisse svenska mästere i New Forest SM!!!!!! Älska min häst   

  Sen när vi kom hem skulle vi bara gå lite med Nisse då satt vi fast roseten i grimman och då bet Nisse tag i den så den gick lite sönder längs ner. Han var ju tvungen att smaka på den.   

Tjing Tjing Bianca    

Av ponnyelit - 15 augusti 2011 22:37

idag vaknade jag tidigt p.g.a väderet fick panik och sprang ut och tog in hästarna och sen gick in och åt frukort och dom fick stå inne i några timmar, sen gick jag och tog ut alla utan zaga somm jag tom en ridtur på, hon kändes inte halt längre :D

krångla lite i början sen gick det super, hon fick fria tyglar och jag saknar migg liv fett mycket!

sen har jag ringt runt hela kvällen för att fixa ett PONNY ALLSNENSKT DIV 2 LAG :DDD så imorn har jag lite mer och göra xo

för er som inte visste har jag fyllt år (a)

nu blir det navy CIS :)

                     

förts en bild på min babe!

sen några på mig och en på mig och tingibabe !

sen kattundar som söta som blåblåbär!

sen mina presenter det ända som fattas är en HTC incredible s!

 

Hadet!!

 

/ CHM

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni vi ska ha en frågestund snart igen??
 Ja
 Vet inte
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards